Nog steeds ben ik herstellende van de pijn in mijn onderrug, maar het gaat vele malen beter dan een slechts enkele weken geleden. Stel je voor dat je op een dag wakker wordt, je kan niet meer staan, niet meer zitten, niet meer liggen, als je al staat kun je amper lopen. Alle bewegingen doen pijn. Dat is de pijn en blessure (zo noem ik het even) waar ik van herstellende ben. De uistraling van pijn ging/gaat via mijn onderrug naar beide benen. Vorige week kon ik nog net fatsoenlijk lopen. Vandaag kan ik met wat moeite een hamstring strekoefening uitvoeren. Deze week ben ik alweer volop aan het trainen. Ik ga zo ver mogelijk en probeer mijn eigen grens niet te overschrijden. Die grens leer je steeds beter opzoeken, gewoon vaak genoeg een foutje maken en je wordt steeds beter.

De training van vandaag was dan ook een hersteltraining. Herstel omdat de focus lag op het vooral goed uitvoeren van de techniek. Geen snelheid, rustig aan en vooral focus.

De warming is een standaard waarbij in 10 minuten zo vaak mogelijk de volgende sets van 10 worden herhaald: squats, halo’s en pumps.
Hierna heb ik de timer op 5 minuten gezet om zo vaak mogelijk perfect uitgevoerde Turkish Get Ups te herhalen. Ik gebruik zelf de 24kg hiervoor, mijn herhalingen van vandaag liggen op 3 links en 3 rechts.

Als extra’s heb ik nog geprobeerd de Windmills uit te voeren. Dat ging voor mijn rug nog niet zo lekker, dus na 1 herhaling zowel links als rechts heb ik dat even gelaten voor wat het was.

Geef een reactie