De studie kreeg toch de overhand en ik heb de training een aantal dagen afgeblazen. Eind januari weet ik of dat in ieder geval voor de studie een juiste keuze is geweest. Ik ben in ieder geval erg blij dat ik weer mijn kettlebell in de hand heb kunnen nemen.

Voor de afwisseling (maar ik hoop dat ik dat regelmatiger ga doen) ben ik de ochtend begonnen met yoga. Hiervoor gebruik ik een aantal bewegingen die ik dan weer wel ken uit het yoga en die herhaal ik. Wellicht besteed ik daar binnenkort nog een post aan.

De WOD van vandaag is weer een eenvoudige van aard, maar zwaar genoeg.
Warming up bestaande uit 10 minuten herhalen van 10 squats, 10 halo’s en 10 pumps.

De training zelf:
clean & press met 24kg kettlebell (zelf aanpassen naar gewenst gewicht)
ladder van 1 tot 3 EN
Optrekken ladder van 1 tot 3
De afronding: 6 minuten swings (20kg kettlebell in mijn geval) waarbij je 25 swings per keer herhaalt met 10 seconden rust tussendoor. Geprobeerd 200 swings te halen, ben tot 175 gekomen. Dit was echt brekend.

Overall ging de training lekker. Ik heb alleen een blessure in vooral mijn linkerarm. Dat merk ik aan de aanhechting aan de binnenkant van mijn elleboog en door krachtverlies wanneer de kettlebell vanuit een press positie weer terugkomt naar beneden. Dat lukt met rechts goed, met links daarentegen houd ik hem met veel moeite tegen. Ook met optrekken doet dezelfde locatie pijn. Ik vermoed dat er gegarandeerd weer een triggerpoint in mijn lichaam is, maar daarvoor zou ik een behandeling bij de fysio moeten nemen. Dat zal 2014 worden.
De swings waren zoals je al las slopend. Ik ben bewust teruggevallen naar een 20kg kettlebell, omdat ik nu de 200 wilde halen. Meteen merk ik er wel bij op dat swings met een 24kg kettlebell veel meer effect hebben op mijn hamstrings en buikspieren. Waarschijnlijk neem ik volgende week ook hier weer de 24kg.

 

 

Geef een reactie